مطالب

سیستم سوخت رسانی

تمام تراکتورها دارای درجه سوخت هستند تا راننده متوجه مقدار سوخت موجود در باک باشند. ممکن است سیستم سوخت رسانی تراکتور هوا بگیرد که  باید توسط راننده هواگیری شود. مراحل هواگیری سیستم سوخت رسانی: بعد از پر کردن باک با گازوئیل، پیچهای هواگیری سر فیلترهای سوخت باز شوند. با باز…

مطالعه بیشتر

روش تنظیم سفتی پروانه

تسمه پروانه باید توسط انگشت شست در قسمت وسط حد فاصل بین پولی دینام و پولی سر میل لنگ فشرده شود و یک سانتی متر بازی داشته باشد. اگر تسمه پروانه خیلی سفت باشد خیلی زود خراب می‌شود و به محور و بلبرینگ های دینام صدمه می‌زند و اگر شل…

مطالعه بیشتر

اتصالات و شیلنگ ها

شیلنگهای لاستیکی و لوله های فلزی که جریان هوا را به درون موتور وارد می‌کند، باید مورد توجه قرار بگیرند. هر گونه پارگی در شیلنگهای لاستیکی و یا خم شدگی لوله های فلزی باعث بوجود آمدن مشکل در سیستم مکش هوا به درون موتور می‌شود که باید سریعا تعویض شود….

مطالعه بیشتر

سرویس و نگهداری تراکتور

نگهداری صافی هوا و محفظه میل لنگ وجود ذرات ریز موجود در هوا باعث ساییدگی دیوار سیلندر و پیستون می‌شود به همین دلیل صافی ها باید تعویض شود. دو نوع صافی خشک و صافی حمام روغن در تراکتور وجود دارد. صافی خشک دارای شبکه های کاغذی است. برای تعویض این…

مطالعه بیشتر

سرویس و نگهداری تراکتور

نگهداری سیستم روغن کاری عواملی که باعث بالا رفتن فشار روغن می‌شوند مانند غلظت بالا وگرفتگی مجاری روغن هستند و عواملی مانند غلظت روغن، فرسودگی پمپ و قطعات موتور و نشتی باعث کم شدن فشار روغن می‌شود. حتما باید از روغن موتور با غلظت مناسب و تمیز استفاده کرد و…

مطالعه بیشتر