مطالب

استارت

سیستم استارت به منظور به گردش درآوردن موتور با سرعت کافی برای روشن شدن آن در نظر گرفته شده است. موتور دیزل می بایست با 100 تا 200 دور در دقیقه به گردش درآید. بدین منظور از موتورهای استارت الکتریکی در تراکتورها استفاده می گردد. هنگامی که راننده سویچ را…

مطالعه بیشتر

رادیاتور

رادیاتور یکی از اجزای اصلی هر سیستم خنک کننده مایعی است که به آن دستگاه تبادل حرارت نیز گفته می شود. در این قسمت، حرارت از خنک کننده گرفته می شود و به هوای آزاد منتقل می گردد.همچنین رادیاتور منبعی برای ذخیره مایع کافی نیز به شمار می آید تا…

مطالعه بیشتر

ترموستات

ترموستات فانوسی شامل یک سوپاپ دیسکس و نشیمنگاه آن می باشد. این ترموستات بین سر سیلندر و محفظه فوقانی رادیاتور نصب می گردد. سوپاپ به قسمت بالایی یک گروه کپسول های برنجی نازک که روی هم قرار گرفته اند و تشکیل فانوسی را می دهند، متصل شده است. قسمت پایینی…

مطالعه بیشتر

فیلتر روغن (OIL FILTER)

آلودگی روغن بیش از هر عامل دیگری موجب کاهش عمر موتور می گردد. با استفاده از روغن های جدید پاک کننده، که با عبور از سطح قطعات متحرک، انواع آلودگی ها را از روی این سطوح جدا می کند و با خود حمل می کند، ضرورت دارد که روغن را…

مطالعه بیشتر

پمپ روغن (OIL PUMP)

پمپ هایی که برای روغن کاری مورد استفاده می گردد، معمولا از نوع پمپ های دنده ای و یا از نوع پمپ های روتاری می باشند. پمپ دنده ای معمول ترین نوع مورد استفاده است. پمپ روغن، معمولا به صورت مکانیکی به وسیله چرخ دنده جلوی میلنگ در موتور به…

مطالعه بیشتر

محور توان دهی(P T O)

استفاده روزافزون از قدرت مکانیکی به جای قدرت دام در دهه های اخیر و گسترش کاربرد تراکتور در تولید محصولات کشاورزی، زمینه لازم جهت تولید و توسعه انواع ماشین های تراکتور گرد(ماشین هایی که توسط تراکتور کار می کنند)را فراهم و سبب پیدایش روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی…

مطالعه بیشتر

پمپ آب

برای به گردش در آوردن مایع در سیستم خنک کننده موتورها، از یک پمپ پمپ گریز از مرکز، که آن را می توان قلب سیستم خنک کننده نامید استفاده می شود. این نوع پمپ ها شامل یک بدنه چدنی یا آلمینیومی، چرخ پره دار یا پروانه آب پخش کن با…

مطالعه بیشتر

سیستم انتقال نیرو، ترمزها و محور تواندهی و فرمان

از گرفتن نیم کلاچ به مدت طولانی و آزاد کردن آن به طور ناگهانی خودداری کنید. در بعضی از تراکتورها دو شاخه کلاچ چند وقت یکبار باید گریسکاری شود. محور پدالهای کلاچ و ترمز در زمان مقرر باید گریسکاری شود. اگر ترمز تراکتور تنظیم نیست با استفاده از پیچ تنظیم…

مطالعه بیشتر

سیستم هیدرولیک تراکتور

باید متناسب با قدرت موتور از تراکتور استفاده شود و هرگونه اضافه بار بخصوص در قسمت هیدرولیک باعث استهلاک و خرابی زودرس قطعات سیستم هیدرولیک می‌شود. استفاده از روغن و فیلتر هیدرولیک تمیز در این سیستم بسیار مهم است. همچنین ظروف نگهداری و انتقال روغن هم باید تمیز باشند. همچنین…

مطالعه بیشتر