چگونه گوسفند را چاق کنیم

قوچ پلاک 2

چگونه گوسفند را چاق کنیم

شخص دامدار موفق باید توجه داشته باشد که تنها با فراهم آوردن تغذیه مناسب برای دام های خود نمی تواند به موفقیت برسد . در این راه مدیریت صحیح گله نیز از اهمیت فراوان تری برخوردار می باشد  .
در هنگام خوراک خوردن دام شرایط را به گونه ای تنظیم نمایید تا به این حیوانات استرس وارد نشود اینکار باعث می شود گوسفندان با اشتیاق علوفه ها را بخورند .

بهتر است در هنگام تاریک شدن هوا به گوسفندان خود علوفه ندهید تا بتوانند در هنگام صبح و روشن هوا راحت تر تغذیه نمایند.
دامدار باید همیشه میزان خوراکی که قصد دارد برای گوسفندان و حتی سایر دام های خود آماده کند میزان اشتها و میل دام به خوراک رابطه مستقیمی داشته باشد .

شاید مهم ترین اصول موفقیت در دامپروری به سه عبارت داشتن تغذیه مناسب ، رعایت اصول بهداشتی ، داشتن جایگاه مناسب خلاصه شود . اما نکات ریز بسیاری نیز وجود دارد .

یکی از مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی برای دامپروران عشایری پیش می آید این است که گوسفندان آنها به دلیل این که مسافت های طولانی را طی می کنند . بخشی از انرژی غذای خورده شده در این پیاده روری ها تلف می شود و بازده ای را پایین می آورد.

گوسفندان حیواناتی هستند که در مقابل سایر دام های زنده بیشتر غذایی که دریافت می کنند صرف رشد و نموی خود می کنند و همچنین میزان جیره نگهداری آن ها نیز کمتر می باشد .

سعی کنید در جیره خود استفاده از نمک را به جهاتی که برای بدن گوسفندان اهمیت زیادی دارد فراموش نکنید .

بهتر است همیشه از خوراک مخلوطی که برای گوسفندان خود تهیه می کنید نمونه گیری کرده و آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اولا همه مواد جیره تامین شده باشد ثانیا یک دست این مواد بایکدیگر مخلوط شده باشند و شکل همگنی را تشکیل داده باشند .

ارزیابی کیفیت و روند ورود و خروج انرژی مواد غذایی مصرفی برای علوفه گوسفندان یکی از مهم ترین شاخصه های تعیین سطح سودآوری در کار گوسفنداری محسوب می شود . در صورت امکان حتما تاثیر عملکرد انواع نهاده های دامی را بررسی کنید و یا از اشخاص ماهر بخواهید که به شما در این راه کمک کنند

Cart
Your cart is currently empty.