دستگاه فیدر

دستگاه فیدر

کلمه فیدر در لغت به معنای تغذیه کننده و خوراک دهنده می باشد . دستگاهی که امروز قصد معرفی آن را به شما داریم وسیله است که بی شک سبب پیشرفت و توسعه کسب و کار شما در حوزه دامپروی می شود .
دستگاه فیدر، میکسری است که به توسط آن می توان خوراک مورد نیاز دام ها را به صورت مکانیزه تهیه و توزیع کرد .
یک دست بودن خوراک تولید شده در دستگاه فیدر مهم ترین دلیل به کارگیری آن در دامداری های صنعتی می باشد .
این دستگاه قادر است خوراک را به صورت دقیق و کامل با یکدیگر مخلوط کند تا همه اجزا علوف به صورت یک دست در جیره قرار گیرند .

با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات جدید می توانید توزیع غذا را در بین دام های خود بهتر انجام دهید .
داشتن دستگاه فیدر تقریبا برای همه ی فعالیت های پرورشی دام دارای اهیمت است . این دستگاه کمک می کند هدر رفت خوراک به صورت محسوسی کاهش پیدا کند .

نقش نمک در تغذیه دام :
حتما موضوع کاهش میزان نمک و ایجاد بیماری های مربوط به این مسئله را در دام هایتان جدی بگیرید . نمک باعث حفظ مکانسیم ها شمیایی مورد نیاز در بدن دام ها می شود.
اجزای تشکیل دهنده نمک سدیم و کلر می باشد که هر دوی این عناصر نقش های حیاتی از جلمه انتقال پیام های عصبی و … در بدن ایفا می کنند
البته مصرف بیش از حد نمک در جیره نیز سبب ایجاد مشکلاتی می شود و نباید از این مصرف این ماده را بیش از اندازه کرد .

چگونگی مصرف یونجه به عنوان خوراک ایده آل برای گوسفندان :
همانطور که در بالا اشاره شد ، یونجه به عنوان یکی از اساسی ترین منابع تغذیه ای برای گوسفندان و حتی سایر دام های پرورشی شناخته می شود . در فصول سرد سال به دلیل اینکه تراکم علوفه ای در مراتع بسیار کم است ، یونجه رژیم غذایی معمولی برای گاو ، گوسفند ، بز و اسب محسوب می شود .
در بقیه فصول نیز به هرحال یونجه با کیفیت خوراک ایده آلی می باشد . با این حال تفاوت های قابل توجهی در تنوع ، کیفیت و میزان دسترسی هر دامدار به این گیاه با ارزش وجود دارد .
بسیاری از دامداران از گرانی علوفه شاکی هستند ، با وجود برخی مشکلات در این حوزه شخص دامدار می تواند با یک برنامه ریزی درست می تواند علوفه موردنیاز خود را در زمان ارزانی ، به مقدار کافی ذخیره سازی نمایید .
در هنگام مصرف باید این گیاه کاملا خرد شده باشد ، زیرا گوسفندان علاقه ای به خوردن گیاهان درشت ندارند .

Cart
Your cart is currently empty.